Reklamacje i zwroty
Reklamacje
- Produkty oferowane w Sklepie Internetowym w zakładce „Outlet” nie podlegają reklamacji ani gwarancji.
- W związku z informacją zawartą w pkt. III.4 Regulaminu Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi w stosunku do wszystkich Produktów oferowanych w Sklepie Internetowym w zakładce „Outlet”.
- Za wyjątkiem Produktów, o których mowa w pkt. III.4 Regulaminu Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
- Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta za wady Produktu (za wyjątkiem Produktów, o których mowa w pkt. III.4 Regulaminu) określone są w Kodeksie Cywilnym.
- Z zastrzeżeniem pkt. VI.1 Regulaminu Produkty oferowane w ramach Sklepu Internetowego mogą być objęte gwarancją producenta. Szczegółowe warunki gwarancji podawane w karcie gwarancyjnej dla Produktu.
- Reklamacja z tytułu gwarancji może zostać złożona przez Klienta pisemnie na adres rejestrowy Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres reklamacje@lubiemeble.pl. Wraz z reklamacją dla przyspieszenia procesu jej rozpatrzenia zaleca się podanie wszystkich informacji umożliwiających ustosunkuwanie się Sprzedawcy do złożonej reklamacji, w szczególności dostarczenie przez Klienta dokładnego opisu i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, stosownych zdjęć, treści żądania oraz danych kontaktowych. Wymogi, o których mowa w zdaniu poprzednim nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podanych zaleceń.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji towaru Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
- Sprzedawca informuje, że:
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Produktów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek dostępny pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223),
- wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
- pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne,
- Konsument zamierzający skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów za wyjątkiem tych przewidzianych przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
- Uprawnienie, o którym mowa w pkt. VII.1 Regulaminu nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych w Ustawie.
- Do zachowania terminu odstąpienia, o którym mowa w pkt. VII.1 Regulaminu wystarczy przed jego upływem złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia przez Konsumenta. Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres rejestrowy Sprzedawcy;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
reklamacje@lubiemeble.pl
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy na adres rejestrowy Sprzedawcy. Konsument zwraca Produkt na własny koszt.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży uważa się ją za niezawartą.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym) za odesłany Produkt w terminie 14 dni od dnia doręczenia Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania od Konsumenta zwracanego Produktu, dowodu jego wysłania lub stwierdzenia uszkodzenia Produktu.
- Koszt wysyłki za zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy klient pokrywa we własnym zakresie.
- W przypadku, gdy Konsument otrzymał kilka Produktów w ramach jednego Zamówienia, zaś oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży nie dotyczy wszystkich Produktów objętych tym Zamówieniem, Sprzedawca na zasadach określonych w pkt. VII.7 Regulaminu zwraca Konsumentowi dokonane płatności związane z Produktem, pomijając koszty dostawy Produktu.
- W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy Ustawy.